Cambodja en Noord-Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mieke Schouten - WaarBenJij.nu Cambodja en Noord-Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mieke Schouten - WaarBenJij.nu

Cambodja en Noord-Thailand

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Geen zorgen, ik ben jullie niet vergeten! M'n tablet is alleen helaas helaas kapot gegaan en daardoor is het niet zo makkelijk meer om een verhaaltje te typen. Vanavond is echer een rustig avondje in een hostel met een werkende computer en zowaar ook nog internet dus een perfecte gelegenheid. Het toetsenbord is alleen nogal kut dus bijvoorbaat excuses voor typfouten e.d. Eventuele grammaticafouten liggen totaal aan mij want door al dat Engels vervormen m'n Nederlandse zinnen soms een beetje.

26 oktober, dag 90, Phnom Penh
De dag na Matt z'n verjaardag, oh mijn god wat was dat een geweldige chaos. Leute in Amsterdam, na een paar biertjes bij de biertuin krijgen jullie het meest gouden verhaal ooit te horen, ik zie er naar uit!
De dag zelf was vrij deprimerend door een bezoekje met Olly, Mark en Matt aan zowel de Tuol Sleng gevangenis als aan de killing fields. In S21 (de gevangenis) zijn zo'n 40.000 mensen vermoord en daarvoor "uiteraard" op de meest verschrikkelijke manier ever gemarteld. Van elke persoon die daar binnen kwam maakten de Khmer Rouge een mugshot-achtige foto en die foto's hangen overal door het oude gebouw, heel indrukwekkend en met de verhalen die je meekrijgt over wat er in de gevangenis gebeurde een goede voorbode voor de Killing Fields. De Killing Fields zelf waren verschrikkelijk. Je komt binnen en het lijkt een soort vreedzaam park met mooie bloemen en bomen en dan begint de audiotour met de verhalen over de martelingen, het splitsen van families, de massamoorden en ga zo maar door. Het dieptepunt voor mij was de Killing Tree, een boom waar onschuldige baby'tjes aan hun beentjes tegenaan geslingerd werden tot hun schedel ingeslagen was en ze dood waren. De jongens hadden het ook zwaar op dit punt dus even een dikke knuffel om het voor iedereen een beetje draaglijk te maken. Heftig om je te beseffen dat onze reactie al zo sterk is terwijl wij relatief zo ver af staan van wat daar gebeurd is... De tour sloot af bij de pagoda in het midden van het terrein die 17 verdiepingen met schedels tentoonstelt en geloof me als ik zeg dat dit het meest vreedzame deel van de tour was. Moeilijk om uit te leggen maar de mensen die er zelf geweest zijn begrijpen het ongetwijfeld.

27 oktober, dag 91, Phnom Penh
Busje komt zo, busje komt zo, op naar Sihanoukville woop woop! Boekje lezen en alles

28 oktober, dag 92, Sihanoukville
Dagje met Mark en Megan naar een lokale markt gegaan en wat rondgekeken. Verder maar weer eens voor m'n favoriete Cambodjaanse gerecht gegaan: beef lok lak, jaaammieeee! (ideetje voor ons werelddiner dikkies?)

29 oktober, dag 93, Sihanoukville, otres beach
Bungalup! Bungalows op het strand gefixt en een dagje sushi eten en zwemmen was gefixt. 's Avonds een gigantisch kampvuur op het strand gemaakt en iedereen z'n speakers gedaisychained zodat we ook wat fijne tunes hadden :). Locals vonden ons vuurtje wel mooi dus bleven hout en bladeren aanslepen, iedereen blij!

30 oktober, dag 94, Sihanoukville - Koh Rong
Voor vandaag hadden we een boottochtje naar Koh Rong (een eiland ten zuiden van Sihanoukville) geboekt. Onderweg konden we van de boot af om te zwemmen en snorkelen en dat soort ongein. Iedereen lekker verbrand behalve ik want ik was stoer met m'n zonnebrand! Aan het einde probeerden de boot mensen ons nog te naaien door ons op het verkeerde eiland af te zetten en na wat telefoongesprekken tussen een zwaar flippende Matt die z'n medicijnen niet had genomen ("no it's not you, it's just your fucking cunt of a brother!") en degene bij wie we de tour hadden geboekt werden we voor een kleine meerprijs alsnog naar het goede eiland gebracht. Beetje jammer voor de schipper dat Matt per ongelukt (ja het was echt per ongeluk, hij vloog iets te hard en ketste af op de rand van de boot voor hij de andere kant op vloog) de telefoon van de schipper te water gooide :p oeps. Uiteindelijk alles in goede vrede opgelost en wij waren op ons eiland, woehoe!

31 oktober, dag 95, Koh Rong
Halloween! Volgens mij hebben de meeste facebook-actieve mensen de prachtige foto van hoe ik er die dag uitzag wel gezien. Mensen waren serieus freaked out bij m'n facepaint, en terecht! Het feestje zelf viel helaas tegen dus vrij vroeg met een precious reep extra pure chocola (<3) afgedropen. Mij hoorde je niet klagen.

1 november, dag 96, Koh Rong - Sihanoukville
De kreupele moest terug naar het mainland en dan bedoel ik ook echt moest want de wond raakte weer geïnfecteerd en dat soort ongein en de jongens en Meg vonden het eiland allemaal zo geweldig dat ze echt wilden blijven. Jullie kennen me, ik kan niet lang stilzitten dus na anderhalve dag op een eiland waar niets is behalve een strand had ik het wel weer een beetje gehad. Enfin, ik mee. Ziekenhuis opgezocht en vergeten buszooi te regelen om naar Kampot te gaan wat betekende dat we nog wat langer in Sihanoukville bleven.

2 november, dag 97, Sihanoukville
Deze dag stond in het teken van eten. Ik heb oprecht geprobeerd om een activiteit voor de dag te vinden maar er blijkt helemaal geen ene kut te doen te zijn dus dan maar gewoon 5x op en neer naar een foodstall, top. Verder de middag gebruikt voor skypesessies met de family en Tammy en mevrouw Van der Mark vond het nodig om die van Ollie en mij te verpesten haha. Hoop dat het eten lekker was Ol. Oe en over m'n favoriete gespreksonderwerp 'eten' gesproken, ik heb vandaag vis gegeten, pap, mam, zijn jullie trots? ;). Bbq baracuda baby, fucking lekkahhhh!!

3 november, dag 98, Sihanoukville
De rest kwam vandaag terug naar het mainland dus de family was reunited. Tijd om aan de hard verslechterende conditie te werken en omdat gyms duur zijn met Meg heerlijk hardgelopen in de stromende regen. 's Avonds een succesvol tochtje langs alle barren aan het strand en de nachtwaker de schrik van z'n leven gegeven toen ik per ongeluk een kussen op z'n hoofd liet vallen... Wie verzint dan ook het systeem van een kussen door een gat in de muur duwen om de nachtwaker die onder dat gat ligt te slapen wakker te maken...!? Gekkies.

4 november, dag 99, Sihanoukville - Battambang
Hele dag onderweg geweest naar Battambang. Eerst een minibusje naar Phnom Penh om daar vervolgens over te stappen op de meest crappy touringcar ever die zo volgepropt werd dat er mensen op plastic stoeltjes in het gangpad zaten. Gotta love Cambodia!

5 november, dag 100, mijlpaaaal, Battambang
Door tuktuk-chauffeur Soon van het busstation naar een hostel en vervolgens naar een heerlijk lokaal ontbijttentje gebracht. Soon bood aan om ons voor 3 dollar per persoon de hele dag door Battambang rond te rijden en daar zeiden wij natuurlijk geen nee tegen. We gingen naar de oude bamboetrein die vroeger Siem Reap, Battambang en Phnom Penh binnen een 'luttele' 18 uur bereikbaar maakte. We konden een stukje met de treinen rijden en deden dat maar al te graag, langzaam maar o zo leuk. Verder nog een vissersdorpje en een coole tempel (miljoen trappen op natuurlijk) bezocht om de dag af te sluiten bij de bat cave. Uit deze grot komen bij zonsondergang miljoenen (oké bij de trappen was miljoenen overdreven, hier zonder grappen niet) vleermuizen naar buiten gevlogen. Het waren er elke seconde duizenden en dit gaat zo'n 40 minuten door. Siiiick! Een heerlijk dagje gehad en onze buddy Soon een rijker man gemaakt aangezien hij absoluut veel fooi verdiende.

6 november, dag 101, Battambang - Siem Reap
Met de boot naar Siem Reap door de meest prachtige natuur, langs eenzame vissertjes met gigantische bamboestellages om hun vis te vangen en eindeloze hoeveelheden riet en vogels. Aangekomen in Siem Reap in het zwembad bij ons hostel gechilld en 's avonds op naar pubstreet voor het begin van een geweldige nacht uit. De reden dat het zo tof was, is dat het vandaag een nationale feestdag is en dus zowel alle locals als alle backpackers uit gingen. Dit resulteerde in een gigantisch feest op straat met dance battles in het midden en talkpoeder dat uit bussen door iedereen in het rond gestrooid werd. Totale chaos en laat dat nou altijd net zijn wat een avond uit zo mooi maakt :).

7 november, dag 102, Siem Reap
Ik had geen kater hiephoi maar de rest natuurlijk wel en ach ik vond een rustdagje ook niet vervelend. Natuurlijk weer eteneteneten want ook al had ik geen kater, ik had wel de dag-na-alcohol-infinite-stomach (ik zweer het, alcohol doet bij mij wat Hermelien haar Undetectable Extension Charm met handtassen doet).

8 november, dag 103, Siem Reap
Vroeg op, beetje dagboekje bijwerken en dat soort grappen en verhuisd naar een nieuw hostel. Daar het zwembad in gedoken, buffalo spareribs (yes!) gegeten en op tijd m'n bedje in.

9 november, dag 104, Siem Reap
Het zusje is jarig jaaaaaa, hiep hiep hoera, gefeliciteerd tinussie, ik mis jeeeee!!!!!
Verder om kwart voor 5 opgestaan om voor zonsopgang bij Angkor Wat te zijn, gorgeouuuuuus en zie de foto's, ze spreken voor zich! Wat nog wel mooi was, was dat we een gigantisch steile trap op en af moesten en de kreupele natuurlijk ook mee naar boven wilde. Toen hij de trap weer af ging zat een een gigantische groep Chinezen beneden en geloof het of niet maar naar beneden was zwaarder dan omhoog juist omdat het zo steil was. De Chinezen beseften zich dit en begonnen met z'n allen te klappen toen hij de laatste trede af stapte, wij natuurlijk allemaal keihard lachen. Mooi momentje. Ook de tombraider tempel en Angkor Thom (die met de tree of life) nog gezien. Allemaal super meaui. Bij terugkomst was het 1 maar voelde het als 9 uur 's avonds omdat we er al zo'n lange dag op hadden zitten. Tijd voor het zwembadje natuurlijk. 's Avonds pubstreet weer opgezocht met de hele crew en m'n nieuwe Ierse buddies Jennifer en Gary.

10 november, dag 105, Siem Reap
Meer missing is in order want vandaag vertrok lieve Megan naar Bangkok om vanaf daar terug naar Schotland te vliegen. Our wee haggis leaving :(. Verder maar weer eens wat rondgezwommen, de lokale markt bezocht (ik hou zo van Aziatische marktjes, heerlijk! De plaatselijke visgeur is alleen wat minder). 's Avonds met z'n allen naar het circus, al is circus niet echt de goede benaming. Er waren acts met een heel verhaal er omheen, super goede livemuziek (door de lokale Bas Bron, damn wat was die gast goed! Hij was koning met allerlei instrumenten maar zoals het een echte Bas Bron betaamt waren de toetsen zijn ding) en er werden binnen luttele minuten de meest fantastische schilderijen gemaakt, recht voor onze neus. Een paar buckets verder female-bromance met Jennifer verklaard en pubstreet weer van ons gezelschap verzien.

11 november, dag 106, Siem Reap
Bij de danceparty op straat van een paar dagen terug had ik m'n broek gescheurd met iets te enthousiaste moves (oeps, hihi) waardoor ik 's ochtends maar weer even terug ging naar de markt (zo ongeveer de 5e keer sinds we in Siem Reap aangekomen zijn) om die te laten naaien. Shaun had ook wat kapotte kleren dus we konden samen wachten tot ze gefixt waren en kwamen vervolgens op de weg terug iets tegen dat onze dag eindeloze malen beter maakte: PASSION FRUIIIIIT! Jam! Ieder een kilo gehaald en die vervolgens in het hostel meteen verorberd. Normaal ding je af op een markt maar aan de gigantische smile op ons gezicht toen we ze zagen hadden ze wel af kunnen lezen hoe graag we ze wilden dus we probeerden het niet eens :p. 's Avonds helaas afscheid moeten nemen van Jennifer en Gary, maar wel in stijl: een heus afscheidsdiner met fantastische groene curry en coconutshakes. Vervolgens met een heerlijk muziekje op tijd gaan slapen, pubstreet redt het wel een nachtje zonder me :).

12 november, dag 107, Siem Reap
Maar weer even naar de markt voor een nieuwe kilo passievruchten met de boiiis en daarna naar het war museum met Olly, Laurence en Matt. Het museum houdt huis aan (zeg je dat zo?) honderden oude wapens, legervoertuigen, munitie en oorlogsgerelateerde objecten en we mochten alles vasthouden en aanraken dus dat was wel tof. De tourgids die we daar hadden was een ex-captain in de oorlog en vocht tegen de Khmer Rouge. Bij een van de gevechten verloor hij z'n been en omdat er in die tijd geen protheses waren gebruikten ze de shells van een soort raketten om te kunnen lopen... heel bizar. Wat nog veel schrikbarender was, was dat deze man geen enkel idee had en ook absoluut niet wilde weten hoeveel mensen hij vermoord had. Dat geeft wel aan dat het er veel waren. Ook zijn veel van zijn familieleden vermoord in een van de killing fields / bij veldslagen. Heftig!
Laatste avondje Cambodja dus ook al hadden we niet bijzonder veel zin om uit te gaan, we moesten pubstreet natuurlijk gedag zeggen en ja, de avonden waar je niets van verwacht zijn natuurlijk altijd het beste... Goud. Nog een mooi verhaaltje voor in de biertuin :).

13 november, dag 108, Siem Reap - Bangkok
Met een sarcastisch lekker katertje en en niet sarcastisch lekker muziekje de bus in naar Bangkok baby, Khoa San Road, toeristischer krijg je het niet. Bij aankomst maar meteen een Thaise vuurdoop: schorpioen gegeten. Ik heb een filmpje om aan te geven hoe lekker het was. Vooral de scharen waren favoriet. Crispy :p.

14 november, dag 109, Bangkok
Vandaag naar het paleis toe en geloof me, kitscher dan dat krijg je het niet. O VER AL goud en glitters op en in tempels en paleizen en huizen. Geer en Goor zouden zich in de hemel wanen als ze hier naar toe gaan. Misschien een Geer en Goor on tour waard. In sommige delen van gebouwen waren tentoonstellingen met traditionele wapens en munitie en al met al was het een heel toffe middag. 's Avonds was het tijd voor een heel ander soort cultuur... Eerst naar de skybar uit de hangover 2 (64 verdiepingen hoog, tof uitzicht en belachelijk duur) en daarna naar een pingpongshow. Ja. Goed, snel naar huis. Nog bijna doodgereden door een idioot die door rood reed maar al met al raakte hij onze taxi gelukkig alleen ter hoogte van de kofferbak omdat onze taxichauffeur een koning was en gas bij gaf. Uiteindelijk veilig thuis nadat we wat gegeten hadden want iedereen was zo geschrokken dat we dat echt wel even nodig hadden om ons te kalmeren.

15 november, dag 110, Bangkok
Vandaag wilden we van hostel verhuizen maar we maakten nergens vrienden. De grumpy ladyboy in het hostel waar de helft van ons verbleef werd boos toen we daar in wilden trekken en schopte vervolgens ook de rest eruit en de buren vonden ons eerst ook niet aardig maar we mochten er wel verblijven jeej. Bijzonder weinig gedaan maar toch (of juist daardoor?) ontzettend moe en dus terwijl de rest uitging lekker liggen tukken. Zorgt voor heerlijke situaties als ze 's nachts thuiskomen en dronken onzin uitkramen :p.

16 november, dag 111, Bangkok
Naar een gigantisch winkelcentrum geweest om te kijken of ik m'n tablet kon laten fixen maar dat zorgt voor garantieproblemen en blablabla technische bullshit dus nee. Nog een rondje door Chinatown want China zelf was nog niet Chinees genoeg natuurlijk dus why not. We zouden nog afscheid nemen van Matt (die was de hele dag souvenirshoppen) omdat hij morgen naar huis vliegt maar door timeconstraints aan beide kanten (Matt z'n shopping en Mark, Shaun en ik moesten naar de nachtbus) lukte dat helaas niet en hadden we een whatsappafscheid dat totaal onwaardig is aan de geweldige tijd die we gehad hebben :(.

17 november, dag 112, Chiang Mai
Na het nachtbusje aangekomen in Chiang Mai, wat gegeten en met Chris, Alex en Charlie (en Mark & Shaun) naar het tiger kingdom. Ik wilde hier eerst niet heen omdat er geruchten gaan dat de tijgers gedrogeerd zijn zodat mensen met de op de foto kunnen en dergelijke maar de jongens kwamen met het argument dat de kleintjes speels zijn en dus absoluut niet gedrogeerd zijn (dan wil ik alsnog geen geld geven aan een instantie die oudere tijgers drogeert, maar ik had ook geen zin om als enige niet te gaan en na wat google research vond ik het wel trustworthy genoeg). De baby tijgers waren geweldig en ik durf met zekerheid te zeggen dat die absoluut niet gedrogeerd worden. Ze waren super speels en als ze iets deden wat niet mag werden ze met een klein stokje heel licht aangetikt zodat ze leerden dat ze fout zaten. Alle oudere tijgers waren ook vrolijk aan het rondhuppelen of aan het vechten. Het enige dat shit was, was dat ze met teveel in een hok zaten :(. Wat nog wel lachen was, was dat ze de krukken van Shaun ontzettend interessant vonden. Zowel de kleintjes als de volwassenen achtervolgden hem continu (vanachter het gaas uiteraard). 's Avonds met z'n allen wat gegeten op een lokale foodmarket en lekker zwerver op een bankje op straat gedronken alvorens we naar het legendarische Zoe in Yellow liepen. Hier heb je een soort binnentuin omringd door barren en een eettentje waarbij de barren aan de andere kant open zijn en de straat op gaan waar je dan weer een volgende bar in gaat en goed, je snapt het, fuck it - get a bucket.

18 november, dag 113, Chiang Mai
Deze dag stond in het teken van slaap. Mark wist zelfs tot 5 uur uit te slapen en vervolgens vrolijk weer met ons mee te gaan naar Zoe. Want ja, laatste avond met Chris, Alex & Charlotte (althans, dat dachten we).

19 november, dag 114, Chiang Mai - Pai
Bij het uitstappen in Pai beseften we ons meteen dat dit een geweldig chill plaatsje is en we hier langer willen blijven dan de 2-3 dagen die we gepland hadden. Op naar een hostel, naar eten en naar fietsen. Dutchie for the win of course, dat behoeft (?) geen verdere uitleg.

20 november, dag 115, Pai
Met onze fietsen en al wat verder gegaan dan gisteren: een heuse tocht van 17-18 km. Ik heel enthousiast "oh da's anderhalf uur fietsen." Eeeeeeven vergeten dat ze hier bergen hebben. Verder waren we allemaal gehandicapt door onze crappy fiets (Mark), gebroken enkel (Shaun) of het moeten meeslepen van een paar krukken (Dutchie, daar kun je die Engelse idioten natuurlijk niet mee vertrouwen want die verongelukken dan natuurlijk geheid ;)). Enfin, we namen wat langer dan gepland en bezochten onderweg onder andere een aardbeienfarm, Pai's "grand canyon" (fucking mooi!) en hot springs om onze spieren wat rust te geven. Iedereen die ons vanaf hun scooters zag sprak ons bij de eerstvolgende stop aan met iets in de trant van "oh my god I can't believe you guys are doing this on bicycles blablablablaaaaa". Veel vrienden gemaakt :p.

21 november, dag 116, Pai
Tubing time! Niet het leipe tuben zoals in Laos maar rustig in een bandje de rivier af gaan, van het zonnetje genieten en af en toe vastzitten op stenen. Stroomversnellinkjes pussylevel maar heel veel lol met z'n zessen. 's Avonds kwamen Olly en Laurence aan in Pai en was het happy tiiiiime want we hadden deze heerlijke idioten al bijna een week niet gezien. Tijd voor een feestje. Zelfs de cripple ging mee uit, werd totaal bezopen en kon bijna niet meer thuis komen. 2 kilometer is lang met 1 kruk die met chopsticks bij elkaar gehouden wordt en 1 kruk die überhaupt gesneuveld is en een enkel waar je echt nog niet goed op kunt lopen. Duuuuuus, 2 woorden 9 letters (jaaaa het werkt ook in het Engels jeeej ze vinden onze Nederlands uitdrukking cool hiep hoi).

22 november, dag 117, Pai
Eindelijk 1984 uitgelezen (fucked up maar awesome, lezen jullie!!!) en voor het eerst zowel krokodil als struisvogel gegeten. Beiden lekker en niet "ja het smaakt een beetje naar kip."

23 november, dag 118, Pai
Pai is dus het typische dorpje waar je niets hoeft te doen maar ondertussen een geweldige tijd hebt.. We verblijven in het circus hostel wat inhoudt dat er de hele dag vage types rond lopen te gooien met ballen, slierten, poi, noem het maar op. Daar een beetje naar kijken en met ze praten is genoeg voor een interessante dag. Verder goede gesprekken met elkaar, een bezoekje aan m'n vintageshopbuddy Tik (when in Pai: K/H store!!!) en cappuccino, i love Pai. 's Avonds een heel chill barretje met live reggae en nog een heel chill barretje en nog een en nog een enzo.

24 november, dag 119, Pai
Weinig bijzonders om eerlijk te zijn. Just one of those Pai days... Maar wel het beste restaurant in town gevonden (met dank aan m'n Ierse bff uit Siem Reap) en een heel tof boek gekocht in een tweedehands boekwinkeltje (Soof, prepare, dit is er eentje voor jou en jij krijgt 'm!)

25 november, dag 120, Pai
Een aantal van ons had gisteren aan het eind van de middag nog scooters gehuurd en was naar een van de watervallen in de buurt van Pai gegaan. Ik had geen zin in scooters en vond het de moeite niet omdat het al vrij laat was dus had het gelaten maar ze zeiden dat de waterval heel tof was dus moest ik daar vandaag ook maar heen. Shaun wilde ook wel maar vond het ook wel prima om de scooter te laten staan dus we gingen weer de fiets op voor 16 km. Bij de eerste zware berg vroeg ik me heel even af waarom ook al weer maar al met al een geslaagde fietstocht en een mooie waterval.

26 november, dag 121, Pai - Chiang Mai
Tijd voor een busje terug naar Chiang Mai. Ik zei dus dat ik een tof boek gevonden had en dan bedoel ik 4 uur in de bus, 160 pagina's verder (oké, oké 159). Aangekomen in ons hostel werd het wachten en continu wifi checken want NICOLE KOMT ERAAN WOEHOEEEE! Omstreeks 21:00 was ze er, super tof en reden om naar Zoe's te gaan voor wat fijne deuntjes en dansjes :).

27 november, dag 122, Chiang Mai
Toen Olly en Laurence met z'n tweeën in Chiang Mai waren hebben ze een café gevonden waar ze verliefd op zijn en beide dagen dat ze er waren heen zijn geweest. Ze moesten nu natuurlijk terug en wij moesten mee, op naar Catmosphere. In dit awesome café ter ere van alle katten die met raketten de ruimte in geschoten zijn, hebben ze 12 katten die je kunt aaien en waar je mee kunt spelen :p. Klinkt gay en dat is het ook, maar wel ontzettend nice. Feels like home en stuff. Ook moest er een uitermate belangrijk bezoek aan de mall gepleegd worden want daar hadden de heren de beste wc's ter wereld gevonden en die moesten ze aan iedereen laten zien... Ze hebben muziekjes, sprayen water, hebben een massage stand, blowdryers. Het lijkt fucking Japan wel.

Goed, de rest is uit of slaapt en waar ik eerder zei dat ik epistels typte heb ik nu volgens mij de hele bijbels geschreven want ik ben al meer dan 2,5 uur bezig. Ik zou willen zeggen sterkte met lezen maar dit staat aan het einde dus ehhh... slaap lekker I guess!? Lots of love, i miss you guys en ik ben al veel te snel weer thuis aaaaaah!

Foto's van Cambodja: https://www.facebook.com/schoutenmieke/media_set?set=a.10152779524687557.1073741834.684057556&type=1&notif_t=like

• 27 November 2014 - 21:03

Marga De Vries Uit Westwoud:

Hoi Mieke

Hier een berichtje uit Westwoud ik heb net je verslagen gelezen .
    Volgens mij geniet en bekijk je heel veel.
    Ik heb er van genoten ga zo door.
    Groeten van Marga

• 28 November 2014 - 21:36

Mama:

Mieke,
    Je hebt weer veel gedaan en gezien.
    Fijn dat je een paar keer een fiets kon huren voor een trip.
    Mooi dat je zo veel gezellige vrienden hebt.
    Pas op jezelf. hou je haaks, mam

• 29 November 2014 - 17:05

Saskia Smit :

Hoi Mieke, ik vind je verslagen tof om te lezen ga zo door. Fijn voor je dat je zulke leuke dingen doet in die verre landen. Mooie foto's op Facebook. Veel plezier nog met wat je nog van plan bent te gaan doen. Gr. Saskia