Chengdu, Yangshuo & Guangzhuo - Reisverslag uit Kanton, China van Mieke Schouten - WaarBenJij.nu Chengdu, Yangshuo & Guangzhuo - Reisverslag uit Kanton, China van Mieke Schouten - WaarBenJij.nu

Chengdu, Yangshuo & Guangzhuo

Blijf op de hoogte en volg Mieke

19 Augustus 2014 | China, Kanton

10 augustus, dag 13, Chengdu
Deze dag de stad een beetje verkend. Veel mensen waren niet echt actief want we waren de avond ervoor uit, mijn eerste uitgaanservaring in China. De bar waar we waren had de hele avond gratis cocktails voor vrouwen (top) en de club had godzijdank Westerse muziek (Chinese muziek word je niet vrolijk van). De club was heel vet, die had overal spiegels hangen waardoor de lichten heel cool waren.

11 augustus, dag 14, Chengdu
IK HEB PANDA'S GEZIEN :D. Met 2 Franse meisjes heel vroeg vertrokken omdat het vroeg op de dag rustiger is en de panda's dan het meest actief zijn. Het was zo ontzettend vet. Sommigen hingen gewoon een beetje in de boom te chillen, anderen zaten te eten en dat was het wel zo'n beetje. Maar panda's zijn awesome! Lekker veel selfies gemaakt natuurlijk, jeej!

12 augustus, dag 15, trein Chengdu-Guilin
's Ochtends nog met een Brit naar een boeddhistisch nonnenklooster geweest. We mochten mee eten en bij het chanten aanwezig zijn, heel indrukwekkend. Verder de hele dag in m'n 25-uur durende trein naar Guilin doorgebracht

13 augustus, dag 16, treintreintrein
... en meer trein. Met tegenover me op een 2-persoonsbankje doodleuk een oma, vader en 2 kinderen. Die kinderen waren strontirritant en wilden continu met hun vieze plakhanden en stinkvoeten aan me zitten en vonden het nodig om continu te janken en krijsen en AAAAAAH. Enfin, in Guilin maar even m'n irritaties verdronken ;).

14 augustus, dag 17, Guilin & Yangshuo
Rondje door Guilin en met de bus naar het prachtige, door tientallen bergen omgeven Yangshuo. Aangekomen in het hostel meteen gewhatsappt met Maggie, een meisje dat ik ken van thuis en die toevallig ook met vrienden in Yangshuo was op dat moment. Een van haar vriendinnen is hier geboren en haar moeder woont hier nog en zij slapen daar in huis. Daar even langs geweest, 's avonds met z'n allen met die moeder en diens vrienden uiteten (o.a. aal gegeten). Daarna, jawel, karaoke! Ik wist niet dat zoiets zo leuk kan zijn. Met z'n zessen hadden we een gigantische privékamer incl. allemaal eten en ja, gimme food en ik ben gelukkig.

15 augustus, dag 18, Yangshuo
Vandaag met Maggie & haar vrienden fietsen gehuurd en de stad uit. Yangshuo is een 'kleine' stad met ongeveer 300.000 inwoners en met 5 minuten fietsen zit je midden tussen de bergen en gewassen. Op een gegeven moment ergens gestopt om met bamboe 'rafts' de rivier over te gaan. Klinkt spectaculairder dan het is, je zit namelijk met z'n tweeën op een bamboevlot in een stoeltje en wordt, heel relaxed, door een mannetje rondgevaren over een rustig riviertje met iets van 6 stroomversnellinkjes. Voordat we de vlotten opgingen schaften we per vlot een waterpistool aan met als resultaat dat we een uur lang zeiknat die rivier over gingen en niet echt vrienden maakten :p. 's Middags met de barman van het hostel een klein bergje in de buurt beklommen. Dit was zo'n 1,5u klimmen en daarna een super gladde weg terug aangezien het continu miezerde. Bovenaan prachtig 360 graden uitzicht over de stad en de bergen, wauw! Vervolgens joinde de eigenaresse van het hostel ons voor het eten en heb ik voor het eerst in m'n leven slakken gegeten (jaja, het gaat nog eens wat worden met mij). Best wel lekkahhh! 's Avonds in de rooftop bar van het hostel met een stel internationale Chinees studenten zitten kingsen en daarna nog naar een andere rooftop bar. Ontzettend chille avond gehad.

16 augustus, dag 19, Yangshuo
Met de mensen van voorgaande avond afgesproken om mee te gaan naar een kookworkshop bij de principal van hun opleiding thuis. De cursus werd gegeven door hun Chinees docenten. Ondertussen nog Mahjong gespeeld en alles lekker rustig aan gedaan aangezien iedereen een dikke, dikke kater had. Een aantal van de jongens die bij het koken waren kwamen 's avonds weer naar mijn hostel, net als Maggie en haar vrienden. Met z'n allen weer gekingst en de ultieme beerpong-koningin Monkey Jane herself verslagen met beerpong. Al die avonden 'trainen' bij Sefa betalen zich uit ;). Vervolgens maar weer naar de rooftop bar van Bad Panda om daar vervolgens bijna opgesloten te worden omdat ze niet doorhadden dat er nog mensen op het dakterras zaten. Top :p.

17 augustus, dag 20, Yangshuo
's Ochtends vroeg een meisje dat in m'n hostel werkt intens gelukkig gemaakt. Ze vertelde dat ze een Nederlands vriendje heeft, dat hij nadat ze elkaar leerden kennen in dit hostel naar Beijing ging, daar een stel ontmoette dat toevallig naar Yangshuo ging en hen een foto van hem voor haar mee liet nemen. Toen ze me vervolgens liet zien waar in NL hij woont (Enkhuizen) en ik zei dat dat vlakbij mijn geboorteplaats is vroeg ze of ik haar foto voor hem mee wil nemen. Toen ik ja zei werd ze zo'n beetje extatisch en elke keer dat ik haar daarna zag begon ze me spontaan te knuffelen :p. Verder met 2 Duitsers weer ontzettend lekker gegeten (hartige, gevulde pannenkoeken en verse grapefruits <3. Ook lotus geprobeerd maar dat was gewoon een soort karig nootje), beetje langs de rivier gelopen met 1 van die Chinees studenten en tijd voor de trein naar Guangzhou. Yangshuo was echt geweldig, het mooiste en leukste dat ik tot dusver van China gezien heb.

18 augustus, dag 21, Guangzhou
Er zitten bijna alleen maar locals in m'n hostel, net als schijnbaar in elk hostel in hier. 's Avonds heb ik weer een aantal dingen toegevoegd aan m'n lijstje met raar eten dat ik geprobeerd heb: kippenvoet (jam) en tripe. Dat laatste komt neer op de maag van een rund, in mijn geval de tweede maag van een koe incl. de etensresten die erin zaten op het moment van overlijden. Ik was best wel blij dat ik daar pas achter kwam nadat ik het al op had, maar ondanks hoe vies het klinkt, smaakte het best prima. Na het eten ben ik met 1 Australiër en zijn Chinese vriendin naar de Canton tower geweest, dat is schijnbaar het 3e hoogste gebouw van de wereld met allemaal lichtshows als het donker is. Prettyyyy!

19 augustus, dag 22, Guangzhou
Wakker geworden met een briefje van een Chinees (m/v?) die bij mij op de kamer slaapt naast me in m'n bed met daarop geschreven "good morning girl ˆ-ˆ. My name is Kite, I under the air-condition, haha ˆˆ. Welcome to GZ China, have a good time! I'm go, bye bye, Kite. I live in Zhuhai, near Macau." Only in China hahaha. Naast dat ik overal op straat, in de metro en in restaurants aangestaard word, gebeurt dat nu blijkbaar ook al in m'n slaap. Chiiiiill :p. Ergens is het best een soort van cute dat die persoon een briefje achterlaat, maar ook absoluut creepy dat hij/zij naar me zat te kijken terwijl ik sliep. O en klein detail, er stond ook nog een Chineesje op het papiertje getekend :). Vandaag ben ik met een Engels sprekende (!) local naar een eilandje geweest met een soort park erop dat door de jaren heen door allerlei Europese landen bezet is geweest en in 1946 terug is gegeven aan China, hierdoor is de bouwstijl een grappige combinatie. Daarna richting allemaal kleine, traditionele Chinese winkelstraatjes. Dit is normaal gesproken alleen een ochtendprogramma maar doordat we continu moesten stoppen i.v.m. keiharde regen- en onweersbuien om het half uur. Aangezien deze stad toch bekend staat om het eten (Kanton -> Kantonese keuken) hebben we de pauzes maar goed benut om van alles uit te proberen. Ik zag dat ze hier ook veel duif op het menu hebben, als dat goed bevalt hebben we misschien eindelijk eens wat aan die verschrikkelijk irritante beesten overal in Amsterdam.


Het is me eindelijk gelukt om een paar foto's te uploaden op facebook, als het eindelijk normaal werkt zouden het zo'n 40 moeten zijn. De rest zal nog wel volgen. Jullie kunnen ze vinden via https://www.facebook.com/schoutenmieke/media_set?set=a.10152586651912557.1073741830.684057556&type=1¬if_t=like

Iedereen bedankt voor reacties op eerdere verslagen, vind het erg leuk om ze te lezen!

  • 19 Augustus 2014 - 17:08

    Rob Veninga:

    Wat een avonturen beleef je allemaal Miek!
    Ben erg benieuwd naar je volgende avonturen.

    En je hebt gelijk: Chinezen zijn (soms) erg vieze mensen en creeps!

  • 19 Augustus 2014 - 17:39

    Mieke Schouten:

    Ja dat zeker Rob! Genoeg te doen en te zien. Maar het was niet m'n bedoeling om het zo over te brengen hoor, meer m.b.t. losstaande gevallen ;) :).

  • 22 Augustus 2014 - 18:59

    Mama:

    Die Mieke toch,

    Leuk dat je zo veel verschillend eten uitprobeert.
    Mooi dat het allemaal zo goed gaat, en dat je leuke dingen meemaakt de meeste dagen.
    Dan is die dag in de trein gauw vergeten.
    Mooi dat de dag bij de panda's zo leuk was.
    Liefs, Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Kanton

Azië

fissa

Recente Reisverslagen:

10 December 2014

Noord-Thailand en Laos

27 November 2014

Cambodja en Noord-Thailand

25 Oktober 2014

Praktisch heel Vietnam

04 Oktober 2014

Laatste dagen Indonesië en eerste dagen Vietnam

18 September 2014

Lombok, Gili T & Bali
Mieke

Actief sinds 27 Juli 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 15374

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2015 - 02 Maart 2016

Zuid Amerika

29 Juli 2014 - 22 December 2014

Azië

Landen bezocht: